אדריכל / מעצב?
מעוניינים לקבל הצעת מחיר?



× סגור

סקירת שוק דלתות פנים עמידות למים

כבר המון זמן שאתם שוקלים להחליף את דלתות הפנים, אפילו לא בהכרח במסגרת שיפוץ, אלא כטוויסט עיצובי בנוף הביתי והשגרתי. הדלתות, המשקופים וההלבשות כבר נראים בלויים, חבוטים וישנים, ואולי אף מתקלפים למטה. לא התעצלתם וניגשתם למיטב החברות בענף דלתות הפנים. התעניינתם, שאלתם, ביררתם, ובכל מקום התבלט 'טרנד' אחד - דלתות פנים עמידות למים. 

אז מה באמת עומד מאחורי הדלתות העמידות למים?

כבר המון זמן שאתם שוקלים להחליף את דלתות הפנים, אפילו לא בהכרח במסגרת שיפוץ, אלא כטוויסט עיצובי בנוף הביתי והשגרתי.
הדלתות, המשקופים וההלבשות כבר נראים בלויים, חבוטים וישנים, ואולי אף מתקלפים למטה. בינינו, גם הגוון כבר לא בא לכם בטוב בעין. לא התעצלתם וניגשתם למיטב החברות בענף דלתות הפנים. התעניינתם, שאלתם, ביררתם, ובכל מקום התבלט 'טרנד' אחד; דלתות פנים עמידות למים.  אלא שדלתות פנים עמידות למים הן לא טרנד או גחמה חולפים, ודלתות הפנים 'של פעם' הן פאסה. מדובר בפיתוח טכנולוגי המותאם ספציפית לצרכי הבית הישראלי.

יש לעשות סדר בדברים על מנת להבין את חשיבותו.

האבולוציה של דלתות הפנים

דלתות הפנים עברו שינוי משמעותי לאורך השנים; הן מבחינת חומרי הגלם, הן מבחינת תהליך הייצור והן מבחינה עיצובית. מגמה זו מתקשרת לשינוי בצורה בה אנו תופשים את דלתות הפנים. פעם, היה ברור מאוד לאיזה שימוש נועדה הדלת, והיא הייתה פונקציונלית בלבד. בשלב זה, הדלתות היו מיוצרות מעץ שנצבע בצבע שמן, או לחילופין דלתות פח.  דלתות אלו אמנם היו עמידות למים, אך הייתה להן ניראות אסתטית נמוכה מאוד.

אט אט התעורר רצון לעשות שינוי עיצובי משמעותי בדלתות; החלה שימת דגש על עיצוב פנים, על התאמת צבעים, על נוי ואסתטיקה. לא עוד היו דלתות הפנים נקודת קישור בין שני חדרים, אלא ביקשו להפוך אותן לחלק אינטגרלי בעיצוב הבית ורהיט שעומד בפני  עצמנו. דלתות פח  או דלתות הצבועות בצבעי שמן לא היו מספקות, ובנוסף סבלו מחסרונות שונים; דלתות אלו לא היו חסינות לריקבון או חלודה, אשר היו מתפתחים בהן בתכיפות. 

אז, נכנסו הדלתות הקלאסיות האיטלקיות לתמונה, כאשר פנדור היא הראשונה להחדיר את קו עיצוב זה לשוק. סגנון העיצוב האיטלקי שלט במשך קרוב לשני עשורים על שוק הדלתות בישראל, הן מבחינת העיצוב והן מבחינת חומרי הגלם. יצרני הדלתות , החלו להתמקד בייצור 'דלתות איטלקיות'. הדלתות בסגנון העיצוב האיטלקי היו בעלות עיצוב מרהיב, אך עדיין היו עשויות עץ וחומרי עצה בהרכבים שונים. 

עם זאת, קיים הבדל מהותי בין קהל הלקוחות האיטלקי לזה הישראלי; הלקוחות הישראלים נוהגים לשטוף את הרצפות בביתם בכמויות מים גדולות. כאשר דלתות הפנים נחשפות למים, גם אם אין מדובר בכמויות גדולות, העץ (או חומר העצה) ממנו הן עשויות סופח את הנוזל אליו, מה שגורם לעליה בנפח החומר ואף להתקלפותו והתפוררותו. האיטלקים אינם סובלים מבעיה זו, היות ומרבית הבתים באיטליה מרוצפים בפרקט. בשלב זה חלחלה ההבנה, שיש צורך ממשי בבית הישראלי לדלתות עמידות למים, מבלי לוותר על הדגש המושם על אסתטיקה והתאמה עיצובית לשאר הבית. דלתות פנדור הייתה הראשונה בעולם אשר הצליחה לתת מענה באחריות לנושא המים, ועדיין להשאיר את הדלת ברמת עיצוב ופונקציונאליות גבוהה.


    כיצד בוחרים נכון דלתות פנים עמידות למים?


    פנדור למודת ניסיון בכל הנוגע לעמידות למים, ולכן בבואכם לבחור דלתות פנים עמידות למים, מומלץ להתמקד בסממנים הבאים:

  •  חומר פולימרי (WPC) – החומר הפולימרי הינו תערובת של חומרי עצה וחומרים פלסטיים (Wooden Plastic Composite) אשר חסין לספיחת נוזלים, התנפחות ומכאן גם להתקלפות, תודות לתכונת הפלסטיות שלו. בפנדור, החומר הפולימרי ממוקם בתחתית הדלת כחלק אינטגרלי ממנה, מה שמקנה לכנף הדלת עמידות גם למים וגם למזיקי עץ אשר אינם מסוגלים לאכל את הפולימרי. יש לציין כי סוג הציפוי עשוי להעניק עמידות טובה יותר לכל הדלת לרטיבות, אך אין זו עמידות מלאה באחריות, כפי שמוענקת לחלקו התחתון של כנף הדלת (עשוי הפולימרי). לכן, חשוב בכל מקרה להימנע מחשיפת הדלתות למים מעל 7 הס"מ התחתונים, בייחוד אם הדלת ממוקמת בחדר 'רטוב' (חדר שירותים, אמבטיה או מקלחת) ללא מיגון של מקלחון או הפרדה בין כנף הדלת לאמבטיה/מקלחת. 
    נשאלת השאלה מדוע אין מייצרים את כל הדלת מחומר פולימרי, ומעניקים אחריות על כל כנף הדלת. כיום קיימות בסין דלתות אשר כולן פולימר. אולם, מבדיקות איכות שנערכו עלה כי כאשר הדלת עשויה כולה מחומר פולימרי, היא מתעוותת באופן תדיר בשינויי חום וקור. מגרעה זו אינה משתלמת וגוררת מגוון בעיות אקוטיות. 

    באשר למשקוף וההלבשות, המוצרים הנלווים לכנף הדלת. משקופים /או הלבשות, הם תמיד אחד מ-שניים;  או שהם עשויים עץ או שהם פולימרים ועמידים לחלוטין, כאשר האופציה השנייה נפוצה בהרבה. בניגוד לדלת שכולה עשויה פולימר, משקוף או הלבשות העשויים לחלוטין מפולימר אינם מהווים בעיה, אלא רק יתרון.

  • מילוי הדלת – חשוב להקפיד כי מילוי כנף הדלת יהיה בעל עמידות אקוסטית ותרמית, אך שלא יהיה כבד ומסיבי. בל לנו לשכוח, כי כנף הדלת לא אמור להכביד על הצירים המחברים בינו למשקוף. לכן, מומלץ לוודא כי כנף הדלת העמיד מלא בפלקסבורד ולא קצף פוליאריטני שהינו אקוסטי פחות; הפלקסבורד עשוי שבבי עץ וסיבי פשתן דחוסים, מעניק לדלת רמה גבוהה יותר של בידוד תרמי ואקוסטי, ואינו הופך את כנף הדלת לכבד מידי. עובדה חשובה נוספת היא שחומר הפלקסבורד הינו חומר מעכב בעירה וכן אינו מתעוות בשינויי טמפרטורה. לכן, כל אימת שנמנעים מדלתות אשר עשויות לחלוטין מחומר פולימרי, כדאי גם לדאוג שהמילוי הוא פלקסבורד או דמוי לו. יש לציין כי לרוב, דלתות אשר עשויות לחלוטין מחומר פולימרי לרוב חלולות או מלאות בקצף פוליאוריטן; חומר זה הוא קל מאוד, אך אינו מבודד רעשים או מעניק בידוד טמפרטורה.
  • ציפוי הדלת – עבור דלתות פנים העמידות למים, קיימות כיום שלוש שיטות ציפוי. השיטה הראשונה, ציפוי פורמייקה, היא הנפוצה ביותר. שיטה זו הופכת את הדלתות לעמידות יותר לפגיעות מכניות. השנייה היא ציפוי צבע (שיטת צביעה בתנור) והיא מעניקה לדלת גימור ברמה גבוהה ואסתטית יותר. השלישית, שיטה מאוד לא נפוצה, היא טבילת הדלת או ציפויה בחומר פולימרי. שלוש השיטות מקנות לכנף הדלת עמידות מסוימת לרטיבות, אך לא עמידות מלאה למים. חשוב מאוד לציין; על אף ההסקה הלוגית, דלת בציפוי חומר פולימרי אינה מקנה לדלתות עמידות מלאה באחריות נגד רטיבות, ויש להיזהר מהבטחות אלו, אלא אם באות מגובות בתעודת אחריות כתובה נגד מים. 
    דלתות פנדור מציעה דלתות בציפוי פורמייקה או בשיטת צביעה בתנור על גבי פורמייקה, ואין היא מצפה את דלתותיה בציפוי פולימרי
  • תוצרת הארץ – בענף דלתות הפנים, לעיתים מיובאים חומרי גלם לייצור דלתות הפנים בארץ ולעיתים מיובאים קומפלטים בשלמותם. אופציית היבוא בשלמותו עדיפה פחות, היות והייבוא לרוב הוא סיני ואין לדעת אילו תלאות עובר קומפלט דלת הפנים, לפני שמגיע ליבואן ולביתכם. מאידך, כאשר מייבאים חומרי גלם והייצור עצמו מתבצע בארץ, פוחת הסיכוי לפגיעה בייבוא, והדבר מקל על החלפה ו/או תיקון הסחורה, במידה וצצה בעיה לאחר שהקומפלט מגיע לבית הלקוח. 
    .
  • אחריות כתובה המקנה עמידות למים – ברכישת מוצרים העמידים למים, בין אם מדובר בקומפלט שלם (משקוף, כנף דלת והלבשות) עמיד למים או מוצרים נלווים בלבד (משקוף ו/או הלבשות עמידים, כנף דלת שאינו עמיד), חשוב להבין היטב מה רוכשים ולעיין במסמכי הרכישה. יש להבין מהו המוצר אותו רכשתם, מהם המגבלות שלו במידה ויש, והאם מגיע עם הוראות שימוש מיוחדות. כן מומלץ לבקש תעודת אחריות כתובה ו/או מסמכי עסקה המציינים את עובדת העמידות למים במפורש כנגד המוצר שרכשתם. 

    דלתות פנדור - למה אנחנו המומחים?

    כאמור, פנדור היא החלוצה בישראל בייצור דלתות פנים עמידות למים, אשר מעניקה התחייבות כתובה על כך. במרץ 2011, החלה החברה לייצר ולשווק את פרי פיתוחה, סדרת פנדור יוניק - דלתות פנים נגד מים, אשר עמידות עד 7 ס"מ בחלקן התחתון למים ולמזיקי עץ, באחריות כתובה לחמש שנים. 

    עם הזמן, החלה פנדור לשלב את שיטות הייצור שונות וכיום הלקוחות יכולים לבחור מתוך מגוון דלתות עמידות למים: 

  • סדרת 'יוניק' בציפוי פורמייקה – דלתות עמידות למים ולמזיקי עץ, אשר עמידות יותר לפגיעות מכניות תודות לציפוי פורמייקה עם טקסטורה מובלטת. 
  • סדרת 'יוניק' צבע (טופ טאצ') – קרויות גם דלתות 'אפוקסי' או 'שלייפלאק' – דלתות עמידות למים ולמזיקי עץ, בעלות גימור איכותי יותר. הצביעה מתבצעת בתנור והייבוש מתבצע בשיטת UV אקרילי המאפשרת ייבוש מהיר וטוב יותר, הממזער את תופעת היווצרות ה'גראדים'.
  • סדרת 'פרימיום יוניק' – גם בסדרה זו ניתן לבחור בין דלתות מצופות פורמייקה לבין דלתות צבע. סדרת דלתות הפרימיום יוניק היא גולת הכותרת של פנדור מבחינת חומרי גלם, ייצור, אסתטיקה ועמידות למים ולמזיקי עץ. הסדרה מגיעה עם 3 צירים נסתרים השקועים במשקוף הדלת, ומאפשרים לה להיראות כמו המשך ישיר של הקיר מצידה האחד ('קו אפס' עם הקיר). יתרון נוסף הוא קנט (שטומפקאנט).
  • סדרת מוצרים נלווים מחומר WPC פולימרי – מדובר במשקופים ו/או הלבשות מחומר פולימרי אשר מתאימים גם לקומפלטים של פנדור, בהם כנף הדלת עצמו אינו עמיד למים ולמזיקי עץ.  
  • את כל כנפי הדלת מסוג 'יוניק', משני סוגי הסדרות, ניתן לקשט בדקורציות שונות – צוהרים ופסי מתכת בעיצובים מדליקים לפי טעם.  לדלתות מסדרת 'יוניק' צבע ומסדרת 'פרימיום יוניק' צבע, אף ניתן להוסיף דקורציית חריטה. 

חלק פנים של משקוף לבן חלק פנימי של משקוף חסין מים חלק פנים של משקוף חום ברגים של הדלת חיבור של הדלת למשקוף מיוצר בישראל
לכל המאמרים
× × סגור